ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /
ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه  از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

ترانه ها و دلنوشته های شاعرانه از میر حمزه طاهری هریکنده ای نوپا

شبا که من می خوابم / کتاب شعرام بازه / ترانه ها بیدارن / با رنگ و بوی تازه / شعرا لونه می سازن / تو جنگل کتابم / واژه ها با قلقلک / نمی ذارن بخوابم /

چند دو بیتی تقدیم به دوستان(غزل-بهار-جوانی-آرزو-جدایی-با تو-قبله

 

غزل

غزل خواندم غزل آشفته ام کرد

به هر شعرو سخن آموخته ام کرد

نویسم هر چه دل گوید , اطاعت

به برگ و دفترم وابسته ام کرد

***

بهار

صفا باشد چمن با گل بروید

زمینم  یاسمن سنبل   بروید

مرا  حال ا بهارم  آشنا  کرد

مبادا  ساز  بی بلبل  بروید

***

جوانی

جوانم من جوانی ریشه ام باد

هزاران   آرزوها   بیشه ام باد

وگر  دارم غمی بر دل  نیارم

تلاش و سوی حرفه پیشه ام باد

*** 

آرزو

کدامین  آرزو در دل وطن کرد

لباسی  آسمانی  را  به  تن کرد

مرا  با  آرزو هایم    رها  کن

فلک آخر سفارشها به من کرد

***

جدایی

کبوتر پر زدی با من چه کردی

دلم را سر زدی با من چه کردی

تو را عاشق ندانستن گناه است

قدم آخر زدی با من چه کردی

***

با تو

تو را تنها زشب هر جا می گردم

تمامی  کوله بارم  را   می بندم

شبی  سرد و  سکوتی  با  تو بودن

خیالم  آسمانم  من    می خندم

***

قبله

به زیر منظر حق جلوه گاهی است

به سوی کعبه حق قبله گاهی است

وگر  چشم  بیند  و  باور   ندارد

ز اثباتش دلیلی و کتابی است

***

بهار

آمده   بهار گل  آشکار است  بیا

هر طرف نگر غنچه هزار است بیا

بلبلان  همه  چه شاد  و  سرمست

این جلوه از آن پروردگار است بیا

*** 

میرحمزه طاهری نوپا

Mir hamzeh taheri nopa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد